عکس کلم پلو با گوشت قلیه ای
zary.d
۱۸
۱.۱k

کلم پلو با گوشت قلیه ای

۱۵ آبان ۹۶
#کلم_پلو_با_گوشت_قلیه
سلام روزهای قشنگ پاییزیتون خوش و بخیر کلم پلو پختم و از اونجایی که گوشت چرخ کرده مون تموم شده بود با گوشت قلیه درستش کردم . اون پیاز قرمزهای دلبر هم واسه میکرب کشی از بدنمون هستش وقتی سبزی خوردن نداریم پیازم میچسبه کنار غذا 😄بماند که بوش بده😟در هر صورت ما که دوست داریم خعلییی 👍جای دوستانم سبز😋 .......ناگفته نماندکههههه با قلقلی یه چیز دیگه است هاااا😉
من کلم پلو جانمون رو بدون قلقلی اینجوری میپزم
اول یه پیاز درشت رو نگینی میکنم داخل یه تاوه پیاز و گوشتها رو که خیلی ریز خرد کردم با هم خوب تفت میدم تا گوشتها خوب سرخ بشن و البته خیلیم خوشمزه میشن😋(اندازه گوشتهام ریزن به همین دلیل خوب مغز پخت و چیپسی میشن). در این مابین سبزی پلوییم رو داخلش میریزم تا با گوشتها تفت بخورن میتونید از سبزی خشکم استفاده کنید که اونجوری دیگه لازم نیست تفتشون بدین فقط موقع دم دادن برنج لابه لای مواد کلمی و برنج سبزی رو بپاشید و بعد دم بزارید.
کلم سفیدم رو باریک باریک خرد کرده داخل گوشت و پیاز و سبزی یه تفت میدم بهش زردچوبه و کمی زعفران و نمک میزنم و کمی که کلم نرم شد زیرش رو خاموش میکنم برنج رو جدا ابکش میکنم بعد تهدیگ گذاشته و لابه لای پلوها مواد کلمی رو میدم بعد هم دم میزارم .
ورژن شیرازی و اصیل این غذا با گوشت قلقلی هست به این صورت که گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده رو خوب ورز میدن بعد قلقلی درست کرده و در روغن سرخ میکنن .اینجوری دیگه برای مواد کلمیتون پیاز سرخ کرده نمیخواد درست کنید خود قلقلی ها و روغن خوشمزه اشون رو که لابه لای برنج بدین خوش عطر و خوش طعمش میکنه واقعا و برای نوع اصیل این غذا از کلم قمری استفاده میکنند سبزی این غذا شامل(شوید تره ترخون و ریحون )هستش من مقدار موادمو چشمی میریزم .
نوش جان
...